Ľudia sa vždy starali o svoj výzor a o ženách to platí dvojnásobne. Za posledné roky sa úroveň kozmetických produktov a profesionálnych ošetrení rapídne zlepšila a rovnako tak stúpol aj záujem o ne. Kozmetičky sa dnes nenavštevujú iba pred svadbou alebo inou významnou kultúrnou udalosťou. Kedy je taká návšteva na mieste, a kedy ide iba o zbytočný luxus?
Hĺbkové čistenie je veľmi dôležité
Ak máte hneď argument, že vaša mama alebo stará mama u kozmetičky nikdy neboli a ani to nepotrebovali, treba si uvedomiť, že žijeme v úplne inom svete, než žili ony. Či už ide o klimatické zmeny, viac znečistené prostredie, alebo nižšiu kvalitu potravín. Dôležitým faktorom je aj zvyšujúci sa vek, ktorého sa dožívame. Naša pokožka je bariérou pred vonkajšími vplyvmi a filtrom toho, čo sa dostane do nášho tela, preto sa o ňu musíme poctivo starať. Ak máte mastný typ pleti, mali by ste pravidelne absolvovať odborné čistenie u kozmetičky, ktorá vie, ako vašu pleť očistiť tak, aby nevznikli jazvy, poprípade poradiť, čo na akné.
Vyrážky si doma nevytláčajte
Všetci odborníci považujú za najväčšie zlo pri čistení pleti samozvaných odborníkov šíriacich neoverené rady, ktorých je plný internet. Napríklad pri liečení akné je jednou zo základných chýb používanie príliš vysušujúcich a agresívnych produktov doma. Pri neodbornom ošetrovaní pokožky hrozí riziko začervenania, zápalu a taktiež prenosu infekcie. A nezabúdajte, že to, čo fungovalo dobre u vašej kamarátky, neznamená, že bude dobre fungovať aj na vašu pleť.
Silikóny, parabény a minerálne oleje – zlo alebo emotívne podfarbený pojem?
Základným pravidlom správneho čistenia pokožky je čistenie ráno a večer. Použite vhodné pleťové mlieko a pleťovú vodu, prípadne pri mastnejšej pokožke aj čistiacu penu alebo gél. Od určitého veku je dobré zaradiť aj krém na očné okolie, sérum podľa potreby a na záver aplikovať ochranný krém proti UV žiareniu za akéhokoľvek počasia. Ak preferujete bio kozmetiku s nápismi „paraben free“, možno ste nevedeli, že pre ne neexistuje legislatívna definícia v rámci Európskej únie. Znamená to, že každý z výrobcov si určuje parametre, čo je a čo nie je bio sám. Ide teda viac o marketingový ťah, než ozajstný význam.